VOXXLOOP


Verschiedene Verfahren der digitalen Interpretation von existierendem Videomaterial können unabhängig vom Ort der dokumentierenden Kamera im Nachhinein Zugang zu einer räumlichen Dimension der Aufnahmesituation verschaffen. Hierfür wird das Ursprungsmaterial in ein digitales räumliches Modell übertragen und über bildgebende Verfahren der Augmented Reality oder Virtual Reality zugängig gemacht. Der Loop im Film wird zum Loop im virtuellen Raum.

Gefördert durch die Beauftragte der Bundesregierung für Kultur und Medien im Programm NEUSTART KULTUR Modul D – Digitale Vermittlungsformate

Maulwürshügelkomposition

Maulwürshügelkomposition

Strichzeichnung Flatterband

Strichzeichnung Flatterband

Neu-Cladower Pleinair 2021

Guthmann Akademie

 © michaotto.com 2023 | contact | impressum & datenschutz

Henry, 2018

canvas print, 120x80x2cm



'Henry' is an exercise in doubling and concealment. A series of photographs of the hidden back of canvases, printed onto canvas fabric and then stretched onto the very same stretcher frames the photographs depict. The title, ‘Henry' is the product identification name of the canvas depicted, as sold from the German art supply store Boesner.

Brandloch, 2018

Studien zur Wohnbauserie 70


2017


series of photograms

50x60 cm, 40x30 cm


The photograms in the WBS70 series examine the dispersion of light throughout the interior of a typical East Berlin social housing complex, over the course of a day. For this project, a to-scale model replica of my place of residence during the years 1985-1995 was constructed and its interiors over light sensitive paper exposed, tracing the insidiousness of lightwaves. This research followed a journey between Hiroshima and Nagasaki, considering the finiteness of the sun.

red pencils

2006


one pencil sharpened in the middle

urban piano

single channel video, PAL, 2008 

excerpt


sonification of a pedestrian crossing

Fukuoka, Japan

UFO PARKING

since 2010


site specific installation

33°35'15.28''N 130°23'43.85''E 

Fukuoka, Japan

paint on rooftop of KONYA2023


Der Ufoparkplatz ist der Versuch einer ironischen Deutung auf die Notwendigkeit des Extraterrestrischen um das Terrestrische sinnhaft zu erkennen. Er reagiert auf einen chronischen  Mangel an Parkraum in Japan.


google maps

untitled (spirit level)

2017


colour print, 70x100cm

installation view at AnalogueNow

processed landscapes

2016



slide projection

Apocalypse Later

2017


photographic series of taxidermic animals in their natural environment

colour prints, 60x80cm


Fotoserie zu Taxidermie, Vögel in ihrer natürlichen Umgebung

colour prints, 60x80cm



Die Tiere in der Fotoserie APOCALYPSE LATER, 2016 haben die Zeit verlassen.

Präparatoren aber haben ihre schöne Hülle erhalten und damit ihren Charakter interpretiert und fixiert. Die Präparate sind pausierende Stellvertreter, Projektionsflächen für Naturvorstellungen. Otto setzt sie einer fotografischen Momentaufnahme in ihrer natürlichen Umgebung aus. So bringt er Präparat und Natur in dieselbe zeitliche Dimension. Dadurch erweckt er die Tiere scheinbar zum Leben. 

E. Hungerhoff

Pleinair Gutshof Neu Cladow, 2021

Pleinair der Guthmann Akademie, Gutshof Neu Cladow, 2021

let freedom ring

since 2016


photographic documentation of casted molehills in different geometric constellations



Let Freedom ring documents a series of interventions in public spaces, whereby I placed fiberglass sculptures mole hills into geometric, tidy formations. The Molehills appear like crop circles, in both natural and constructed settings. Molehills, which commonly act as disrupters of aesthetic order imposed upon the landscape by erupting haphazardly across manicured lawns and tilled fields, instead in this case conform to the logic of order imposed by human labour.

Remocon Hakuchō

2015


performance in public space, Venice

remote controlled swan


documentation:

HD Video, 30“44, loop, stereo 

music: interpretation of Camille Saint-Saëns by Lisa J. Schwab



A solitary articficial swan slowly navigates the canals of an eerily empty Venice, accompanied by a tense, dawdling rendition of the animals parade. Swan Song is the result of a performance, whereby Otto secretly drove the swan protagonist through the iconic island city, startling onlookers and raising questions concerning authenticity in one of the world’s most represented metropolises. 



Die Videoarbeit zeigt einen Schwan, der durch die Kanäle von Venedig schwimmt. Der Schwan ist ein vom Künstler handgefertigtes und ferngesteuertes Modell. Venedig ist kein Habitat für Schwäne. Die Stadt ist wie ausgestorben. Menschenleer. Eine Klavierinterpretation von Camille Saint-Saëns Tierportrait aus dem Karneval der Tiere erklingt. Sie lädt die pittoreske Kulisse tautologisch auf. Der Schlussakkord des stark verlangsamten Stücks löst den Anfang des Videoloops aus. Darin zieht der Schwan am Palazzo Zorzi Galeoni, dem Sitz der UNESCO, vorbei. Zu sehen ist ein Graffito an einer Baustelle: GODERE DELLA CRISI – Genieße die Krise. Die Kultur weicht

zurück, die Natur gewinnt Raum.


Text: Henric Hungerhoff

MOdellschwan umschwimmt MIyajima Torrii (Filmstill)

Remocon Hakuchō

KONYA2023, Fukuoka

MOdellschwan betrachtet sich selbst beim Umschwimmne des MIyajima Torii.

Staffelschau

Neue Kunstinitiative Marzahn Hellersdorf

Projektraum, Marzahner Promenade 

2018


Feuerlöscher, 2011


Stefan in der Tür, 2010

80 x 114 cm


alternatives Ende, 2018

Adaption der Endsequenz aus „Die Architekten“

Videoloop, 15min

Mamachari

honoring Prof. Yukinori Yanagi

diapositive, photography, 2007


bicycle, antipathwise on a path from the dormitory of Hiroshima City University to the Faculty of Contemporary Art (CAT)

Bird Seed Bird House

installation view

shopping cart

2013

Composition for Goats and Piano

international anthem

Wachmann bewacht einen Baum in den Wäldern Hiroshimas

Guard securing a tree in the woods of Hiroshima

print from diapositive, 70x100 cm, 2007


performance, documentation 

HCU, Hiroshima, Japan

Feuerlöscher

für Berndt, honoring Prof. Berndt Wilde

Kaufhalle, Kunsthalle Wießensee, 2011


fire extinguisher

installation view 

Kunsthalle am Hamburger Platz

lights going on and off randomly

urban gymnastics 

2008


PAL, loop

dog announcements

2008



At a visit in Lisbon I took off an A4 printout from a lantern pole and replaced it with another one i took off from a concrete pole in Fukuoka while i replaced the japanese one with the portugese.


Foto in Lisbon by Fabrice Ziegler, 2008

protonyms


randomly generated words

java script


since 2008

UMZUGSROMANTIK

Fotos in zufälliger Anordnung

Berlin, 2003 - 2009

Diese Website verwendet Cookies. Bitte lesen Sie unsere Datenschutzerklärung für Details.

OK